Mramor je najjeftinija tapeta
Adolf Loos
Mramor neće požutjeti. To nije jedini razlog zbog kojeg bi se moglo reći da je vrijednost mramora trajnija od ma kakve tapete. Ne implicira li “trajna vrijednost” nekog materijala i njegovu rezistentnost u pogledu pomodnosti? Zar nije tako? Zar nije mramor - nipošto imun na zloporabu - pomodnim mijenama ipak manje izložen nego odjevni materijal, koji se može proizvesti jednako jeftino kao tapeta od papira?
Drugim riječima: je li mramor jeftiniji zato što je vredniji?
Ljekarna Sv. Križa u mjestu Peuerbach u Gornjoj Austriji, koja je gotovo sasvim “istapecirana” mramorom iz Unterberga, upravo je predodre|ena za takve spekulacije o materijalu i odijevanju. Pri tome riječ “tapeciranje” odgovara tek u prenesenom smislu, jer mramor ovdje nije prilijepljen već (iznimka je pod) isključivo zašarafljen.